سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و روایت شده است که امام علیه السلام کمتر به منبر مى‏نشست که پیش از خطبه نگوید : ] مردم از خدا بترسید که هیچ انسانى بیهوده آفریده نگردیده تا به بازى پردازد ، و او را وا ننهاده‏اند تا خود را سرگرم بى‏فایدت سازد ، و دنیایى که خود را در دیده او زیبا داشته جایگزین آخرتى نشود که آن را زشت انگاشته ، و فریفته‏اى که از دنیا به بالاترین مقصود نایل گردیده چون کسى نیست که از آخرت به کمترین نصیب رسیده . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 91 مهر 5 , ساعت 8:19 عصر
«بهاء ابوشقه» معاون رئیس حزب الوفد در گفت‌وگو با فارس:

هدف از نمایش فیلم موهن، توهین به اعراب است/ اهانت به مقدسات ممنوع

خبرگزاری فارس: معاون رئیس حزب الوفد توهین به پیامبر اسلام (ص) را غیرقابل پذیرش دانست و بر ضرورت احترام به آزادی ادیان تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: هدف از نمایش فیلم موهن، توهین به اعراب است/ اهانت به مقدسات ممنوع

«بهاء ابوشقه» استاد حقوق و معاون رئیس حزب الوفد مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اظهار داشت که هدف از نمایش فیلم موهن و ضد اسلامی در آمریکا در شرایط کنونی منطقه توهین به کشورهای عربی و ایجاد مناقشه عربی – غربی است و نه تنها توهین به رسول اکرم (ص) پذیرفتنی نیست بلکه نباید به هیچ پیامبر و دینی توهین شود و احترام به آزادی ادیان یک ضرورت است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به سفر آینده مرسی به نیویورک تصریح کرد که سفر محمد مرسی به آمریکا لااقل به تنش زدایی در روابط واشنگتن و قاهره کمک خواهد کرد.

 معاون رئیس حزب الوفد مصر در پاسخ به این سوال فارس که برخی از مردم مصر معتقدند که مرسی باید پس از انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) و عدم عذرخواهی رسمی آمریکا سفرش را به این کشور لغو کند، گفت: این سفر پیش از پخش این فیلم برنامه ریزی شده است. علاوه بر این دیپلماسی دارای اصول و ضوابطی است که این اصول ایجاب می کند بر روابط میان کشورها صرفنظر از هر گونه رویدادی منافع مشترک در نظر گرفته شود.

وی درباره نتایج سفر مرسی به آمریکا نیز گفت: سیاست در مفهوم درست و اجرای صحیح آن این است که همه درها بسته نشود و برخی درها باز بمانند و مسامحه وجود داشته باشد. در علم سیاست انزوای سیاسی در اندیشه سیاسی امری غیرقابل قبول است. سفر محمد مرسی به آمریکا لااقل به تنش زدایی در روابط مصر و آمریکا کمک خواهد کرد.

بهاء ابوشقه درباره اهداف طراحان انتشار فیلم موهن معتقد است که هدف از نمایش این فیلم در شرایط کنونی توهین به کشورهای عربی و ایجاد مناقشه عربی – غربی است. اعراب باید این مسائل را درک کنند نه تنها کسی توهین به رسول اکرم (ص) را نمی پذیرد بلکه نباید به هیچ پیامبر و دینی و عقیده آسمانی توهین شود و آزادی ادیان حفظ شود و انجام آیین عبادی مادامی که به دیگران آسیبی نرساند حق هر شخصی است.

انتهای پیام/++



لیست کل یادداشت های این وبلاگ